Sunday 7 September 2014

SOFT RED AND BRIGHT BLUE



I finally came around wearing the blue pleated skirt I made earlier this summer - first it was too cold, then too hot, then too cold again, until now when the weather is perfect for it.


The fabric is a soft stretchy jeresey which I noticed actually isn't perfect to something with pleats (a non-stretching material would work better I think) but it's good enough for a everyday skirt like this. And, as usual, comfortable.

 My blouse is Vivien of Holloway (who btw has lots of new to-die-for-stuff in! Aaaa! I had no intention of buying anything but now I have to.) and the shoes old Clark's.



5 comments:

Anonymous said...

I must be cursed but every time I find a nice fabric it doesn't fall /fit properly to what I had used it for... pleats are difficult, but yours turned out nicely! PS Your hair is amazing!

Serena S. Madhouse said...

Fantastica!

Anonymous said...

Hej!
Får jag fråga dig om ett smakråd? Har du köpt strutbehåar, eller Bullet Bra´s som de heter på engelska, på What Katie Did? Jag kikade in på deras sortiment eftersom jag sett att de annonserar här på din sida. Fastnade lite för en modell som heter L6035 Padded Bullet Bra. Den finns i min (lilla) storlek vilket är bra, men jag funderar på om den är "för" vadderad eller "för" spetsig. Jag skulle verkligen vilja ha en strutbehå men jag vill ha den till vardags och vill att den då inte är för spetsig, om du förstår hur jag tänker. Det mesta som finns ute på marknaden är tyvärr olika varianter av push-up behåar och personligen så har jag svårt för såväl vadderingar och byglar! Har du provat deras sortiment eller andra bra behåar till oss som har en retroklädstil?
/Lotta

The Freelancer's FashionBlog said...

Lotta: de är nog super spetsiga, de som inte är vadderade är lite mjukare. Har köpt deras cone cathedral bra (modell Eartha) som är lite annan modell än bullet bra, tyvärr sitter inte den klassiska bullet bra:n (maitresse) särskilt bra på mig; har prövat en mängd olika storlekar. Cabaret bullet bran satt dock bättre.
Här skriver jag lite om bh:n: http://freelancersfashion.blogspot.fi/2013/09/dessous.html
Vissa "tant"-modeller funkar ganska bra för retrostil och ger en naturligt yppig form utan att vara för spetsig under blusen :)

Anonymous said...

Toppen! Tack för ett bra tips!
/Lotta